Sidor

tisdag 24 augusti 2010

godnatt


jehovas vittnen, (uttalas jehová, som enbart i Sverige betonas på sista vokalen)[1] (förkortat JV) är ett religiöst samfund som anser sig vara den enda direkta fortsättningen av den ursprungliga kristna kyrkan, från första århundradet efter Kristus. Läran har dock betydligt nyare ursprung i USA under 1870-talet. Deras huvudorgan är Watch Tower Bible and Tract Society of Pennsylvania, med säte i Brooklyn, New York. Samfundet har i dag cirka 7,1 miljoner medlemmar i världen.

Samfundet är välkänt för sitt missionerande (genom bland annat dörrknackning), broschyrutdelning, vapenvägran, att inte ta emot blodtransfusioner samt att de inte firar jul eller andra högtider som enligt samfundet har hedniskt ursprung

gud, som ser vad som finns i vårt "hjärta" kommer dock att låta alla rätt sinnade människor (inte bara Jehovas vittnen) överleva, och både goda och onda döda människor får återuppstå i uppståndelsen för att de ska få kunna lära sig om honom och hans löfte om evigt liv, varefter de får möjlighet att leva ett evigt liv i ett jordiskt paradis om de beslutar själva att göra Jehovas vilja.[4]
- någon som bryr sig?, näe jag kunde la inte tänka mig det, inte jag heller! men jag ska nämligen lägga ner lite tid och skriva en artikel om just jehovas vittnen, vi får se hur det kommer gå. är inte så mycket för sånt snack direkt ..

iaf jag är precis hem kommen ifrån ett gott träningspass, sitter och väntar på att fångarna på fortet ska börja. efter det blir det sängen. Är så jätte trött efter två skoldagar & sen har jag inte kommit mig i säng riktigt när jag ska för att orka en hel dag i skolan!
så nu säger jag godnatt allt gott folk, hoppas ni får en bra dag i morgon! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar